Google yourself and find stupid traffic-generating bullshit hits.

Kanske ni sett att era namn plötsligt finns i en mängd olika träffar på google när ni googlar er själva. Googlade på mitt namn (tandersten) och fick detta som träff en liten bit ner på listan:

 





























Det var inte bara mitt namn som hittades vid denna googling. Liknade blir det på ditt och ditt och ditt namn. Jag testade en del andra namn på måfå och alla existerade med denna märkliga text (eller med andra inledningar). Enligt ett inlägg på den här sidan (vaken.se) är det någon idiot (nazist?) som pressar ut blandad webbavföringskit på servrar. Läs även om detta på denna sida (spamhuntress)

Fake biographies created by a stupid asshole alltså.

Sidorna leder också till denna adress (som jag ser då jag har noscript-tillägg installerat i firefox)

ppc.trafficgenerator.rrty.net

PPC brukar stå för Pay-Per-Click frågan är vem som kan tjäna något på sådant strunt!

Frågan är vad poängen är? Bara hålla på och störa sig eftersom man är dum i huvudet?

"Det var goda tider det"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0