"Svensk klassiker" - My ass! & Rafael Edholmekvationen.

Någon på SF måste fått en liten aneurysm när de lanserade en bunt svenska filmer som "Svenska klassiker" många av filmerna kan jag förstå.

Hallström och Härenstam och Brännström-filmerna förstås.
Black Jack
Elvira Madigan
Fanny och Alexander.

Men.... Tredje vågen? Noll tolerans och så bottennappet.

Göta K anal 2

För det första är filmen bara 2 år gammal. Klassiker? Hur kan en film släppas direkt som klassiker?
För det andra är Rafael Edholm med i filmen och då är det ingen film längre. För de som inte känner till det finns det en Rafael Edholmekvation, den lyder som följer.

Rafel Edholm + manus = kattmat.

Jag kan inte i min värld förstå att så många svenskar valde att gå och se Kattmat på bio.

För övrigt ska tilläggas att jag verkligen gillar den  första Göta Kanalfilmen, många hatar ju den filmen. Hur mycket hatar då månne de som hatade första filmen denna uppföljare om en som älskade den första hatar denna?

För att illustrera idiotin övertydligt kommer här en "Svensk måltidsklassiker" från Findus:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0