Uppsägning av Parship.se (hur gör man?)


Pressbild på Chrille!

Gnällkärringen spenderade en kvart framför favoritprogrammet PLUS med godigodingen Sverker i SVT1. Till svars var denna gång en leende Christer Carlberg VD för Parship.se som fruktlöst försökte försvara varför deras (samt alla andra liknande företags) matchmaking "premiumabonnemang" automatiskt förlängs om man inte själv aktivt avsäger sig det genom att kontakta dem via formulär på deras webb. Han försökte också hävda att de inte lurar sina kunder, eftersom de värnar om en "lång relation" (sic!)

Christer månar förstås också om att "kunden ska vara nöjd" om att de har många nöjda kunder hos Parship.se
MÅ SÅ VARA FÖR FAN!

Det finns dock ett surt litet logiskt fel i själva upplägget.

OM nu företaget utger sig för att vara så himla bra på att matcha ihop folk, skulle det väl inte behövas en förlängning av ett abonnemang efter tre månader då kärleken ju bör ha infunnit sig. De borde istället måna om en kort relation
Att ha en förlängning automatiskt av ett abonnemang tyder snarare på att de faktiskt VET ATT DE ÄR DÅLIGA på att matcha ihop kunden med någon annan, varför annars fortsätta att leta kärlek åt suktande människor?

Ett matchmaking företag som vill skryta med att de ÄR BÄST borde istället STOLTSERA med att abonemannget sägs upp automatiskt efter abonnenmangstiden eftersom de hävdar att de lyckas att para ihop dig med någon annan.

Ett annat stort jävla frågetecken kring Parship.se är förstås priset! Med ett så sjutusanpris som 1.499 kronor på ett halvår lär man ju inte få ett särskilt stort urval av kunder. När tjänster och communities är gratis, som i fallet med MSN, Facebook, Myspace mm. SÅ FÅR man också mycket användare och därmed också större kontaktyta. SÅ ju mer du pröjsar för kärlek, desto mindre chans att du faktiskt får det.

Avtalsskrivningar går förstås också att göra korta så att folk kan läsa igenom dem ordentligt. Ett långt avtal görs medvetet för att man ska missa vad det står. Ett bra exempel på bra avtal är GNU-avtal (som ofta följer med Open Source programvara)

Läs chatten på SVT.se med Christer

Ps.
Kontaktuppgifter för Parship.se om ni vill SÄGA UPP ERT ABONNEMANG::
huvudkontor finns i Tyskland

[email protected] svenska adressen enligt Christers egna uppgifter på SVT.se

[email protected]
(eventuellt [email protected])
Bossen Christers E-post hittar ni också på hans egna... kontaktsida....?
Om ni vill tysklandsgnälla så kan ni översätta mailet med Google.translate

Lycka till med kärleken och uppsägningen av ert abonnemang!
Ds.

Uj just ja. Förlåt för alla VERSALER. Kände liksom för det denna gång.

Kommentarer
Postat av: OskarS

Vill bara säga att det här företaget fortfarande är helruttet. Trots att jag har valt att inte fortsätta mitt medlemskap drar de pengar från mitt konto.



/Oskar

2009-04-21 @ 17:22:30
Postat av: Filip

De är så jävla fula.



Jag mailade dom att jag ville säga upp medlemskapet.



De skickar ett mail tillbaks där de säger att jag måste ange användarnamn och lösenord.



Jag skickar mitt andra mail om att jag vill säga upp medlemskapet med användarnamn och lösenord.



De skickar ett mail tillbaks med en bekräftelse. I mailet längre ned så står det att man kan förnya medlemskapet. Detta gäller endast om man klickar på länken som finns där. Texten kan lätt missförstås som att man måste klicka där för att säga upp medlemskapet.



Skulle man ha klickat på länken får du säkert ingen bekräftelse. Allt är gjort för att man ska lura folk. Detta är ingen hederlig verksamhet.



Jag har haft ett 6-månaders abonnemang. Nu drar de 2400 kr från mig, ett 12 månaders abonnemang.

2010-08-30 @ 00:04:07
Postat av: A

Jag har sagt upp mitt abonnemang.



Likväl har de dragit pengar från mitt konto. Vad de aldrig talar om är att de har gjort det megajävligt att avsluta abonnemanget.



Det är med avsikt otydligt skrivet. Sen har är Christer Karlberg hal som en ål. Han tjänar ju stora pengar på det här. Då kan han stå några minuter i TV och framstå som seriös. Vad jag inte fattar är att många tidningar som Spiegel, DN och Handelsblatt är "mediapartners" som det heter. Det gör ju att Parship framstår som seriösa.



Bolaget är registrerat i Tyskland. Svensk Konsumentlagstiftning gäller inte, utan tysk.

2010-08-30 @ 17:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0