Prins Carl Philip ärver pengar han inte behöver av knäppgök?

I TV-serien Hammarkullen (Peter Birro och Agneta Fagerström Olsson) som gick på 90-talet i SVT finns det en karaktär, en dåre som står med 1700-tals hatt och insamlingsbössa utanför Konsum gastandes. "Stöd sveriges kungahus, stöd Sveriges konung!" skrammel, skrammel.

Prins Carl Phillip, som ju lär vara god för en hel del kulor, ärvde nyligen 18 miljoner kronor, från en person som träffat honom EN gång på 1990-talet!

"Vid mitt frånfälle skall all av mig efterlämnad egendom tillfalla min skeppskamrat ombord i motortorpedbåten T 46, HKH Carl Philip"..

Har den rika knäppisen skrivit i sitt testamente. I arvet ingår en bostadsrätt på Lidingö, konst samt aktier.

HUR tänker man när man skänker pengar till en som INTE behöver pengar?

"Fattiga ska inte få mina surt förvärvade pengar! De super bort allt! De slösar bort allt. Bättre att ge dem till en nobel människa, någon som kan förvalta pengarna väl!"

Inget ont om Carl Philip alltså, det är kufen som valt att ge en miljonär mer miljoner som ska nämnas. Det är klart att valet är fritt vem man väljer ska ha pengarna. Skulle Carl-Philip välja att ta emot arvet är det dock en annan femma. Ett sådant här arv är det tokfel att tacka ja till om man är så högt upp finrummet!

Läs mer:
Svensk damtidning
Affärsvärlden
Tackar ja i Expressen
Ännu en artikel denna gång i aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0