Nu är det sommar nu är det sol, nu låtsas cirkusen att djuren rymmer.

Inte en sommar utan en lösspringande lama, en yster elefant eller en kamel i en trädgård. Så fort plakaten med cirkusaffischer dyker upp "rymmer" några stackars djur. Och så får tidningarna något "kul" att skriva om. När ska polisen/djurskyddsmyndigheter fatta att detta sker med flit, att det bara är en simpel publicitetsgrej när lamorna tuggar upp olssons kalsonger i trädgården. Det här inlägget blir ett inlägg som jag fyller på vartefter djuren "rymmer" inbilla inte mig och alla andra att ni cirkusar inte vet hur man låser in ett djur. Det gör ni ju så lyckat i vagnarna och manegen resten av året.

Fattar ni inte vad ni håller på med Idiotcirkusar? Vad gör ni om elefanten som "rymt" dödar en männska? Skyller på inhägnaden? Släpper ni ut era djur genom att sätta dem bakom meningslösa små staket ska ni också straffas!




"Mina skötare kan inte låsa in mig, så de släpper ut mig istället"

Lista på rymningar (fylls på vartefter):

- Cirkusm Maxium, Bredäng, två kameler, två lamor, 12 maj 2009. MSN
- Cirkus Maximum, Norrtälje 2 elefanter (Tanya och Naya) 6 Juli 2008. Drottning Kristinas väg Norrtälje. Aftonbladet
- Cirkus Maximum, Rättvik, Elefant. 29 Juni 2008. Villaområdet Knektplatsen. Expressen
- Cirkus Maxim. Haninge. Lamor och kameler (maj 2008) väg 73 Haninge (DN)
- Cirkus Maximum. Piteå. Fyra lamadjur, sex kameler, en zebra och en åsna (juni 2005) (Ekot)
- Cirkus Maximum. Umeå. En elefant. (juni 2005) (Ekot)
(Källa: Mediearkivet, Presstext)

, ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0