Går polisen att kontakta? [part one]

Slynglar puttrade runt på sina bakjulsdirtbikecrossjävlar alldeles för fort häromdagen. Tänkte att nu får det förstås vara nog, dags att kontakta bängen om trimmet.

Lättare sagt än gjort. Gnällkärringen märkte att det var helt omöjilgt. Ringa 112? Det var ju inget mord som begåtts. 114 14? var det ett brott som begicks, jag ville ju bara informera dem om puckoungarna med föräldrapröjsade dyrmopeder hänger i trollbäcken utanför kafe kringlan. [där de kriminella håller till]

Så det fick bli webben och anmälan via mail: efter menyer hit och dit, anmälan tjosan och dittan, fram och tillbaka hittade jag äntligen något.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=6572&pageversion=1.jsp

Det finns en mailadress på denna sida, knåpade ihop det gnälliga mästerverket och skickade på sänd. Dagen efter i brevkorgen. "MAILER DEMON - Return shit shit..." felaktig mailadress. Vet sedan tidigare att det finns tre anledningar till att mailet kom åter.

1: Adressen existerar inte.
2: Adressen existerar men smartsnubben som sitter och läser mailen ber slött sin växel om att "koppla bort mailen när jag inte är i tjänst" (SKAPA en REGEL för AUTOSVAR i mailprogrammet så fall!!!)
3: De jobbar med servern och allt muck ligger nere.

Alternativ 3 gäller inte dock, mindes nu när jag skriver detta dravel att jag fick samma shit-return svar för flera månader sen när jag försökte maila politruckerna om en annan grej. Alt 1 eller 2 så fall.

Med tanke på fördomen om slöa pekfingerknackande snutar lever och frodas gott är det säkert alternativ 2 som gäller. Fortsättning följer.

edit: kopia av Error-mailet.image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0