"Vad sägs om 20 000 kr som extra trygghet i plånboken? Prova Swedbank MasterCard!




Idiotbank och idiotutskick som fortsätter komma hela tiden. Varför ska jag byta mitt fullt fungerande VISA-kort mot ett MasterCard, som fungerar på färre ställen som betalning.
 
Visa

250 kr per år.
0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet).
Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr.
Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 35 kr per uttag.
Kontantuttag i kassa kostar 35 kronor.
MasterCard

195 kr per år, extrakort 0 kr per år.
0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet).
Räntan är för närvarande 15,19% (2007-10-08) vilket ger en månadsränta på 1,27%. Vid en utnyttjad kredit på 10 000 kronor blir den effektiva räntan 18 procent.
Kontantuttag i Sverige och utomlands kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 35 kr per uttag.

Hade MasterCard i en herrans massa år (genom erbjudande) men insåg till slut att det värdelösa kortet nästan aldrig gick att använda, varken i matbutiker eller på internet (speciellt inte med eBay eller tradera) så jag bytte bort det mot VISA-kort och vips var hela världen öppen...

Kolla specen för MasterCard. 3% på kontantuttag i Sverige! Ohhh vilket jävla bra argument för att skaffa kort. MasterCard är lika med losercard. Swedbanks reklam för MasterCard är ungefär lika innehållslös som deras försök att få mig att börja spara i fonder hos dem istället för Avanza/nordnet mm. Utbudet av fonder är minst sagt klent hos Swedbank.

Men för att hålla mig till ämnet, sluta skicka reklam om MasterCard tack, jag knölar bara sönder kuvertet så fort jag ser det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0