Sex i TV3 dygnet runt. Vad säger Robert Aschbergs insider?

Insider och Robert Aschberg står ofta på den prostituerades sida i programmet Insider. Ett av ämnena som anses extra intressant av TV3 (MTG) är förstås sex som ofta berörs (tidigare gärna i säsongsstart dock ej i år då ämnet var sjuka politiker) och gärna med något smaskigt extra hemskt inslag! I år handlar ämenena bland annat om "Sexsadister och djur, "nätpedofiler", "Kidnappade barn"

Först! Jag tycker verkligen att Insider och redan nämnde Aschberg kan göra bra program, att de skiljer sig från Josefsson-grejen och gärna rör upp i grytan på ett annat sätt än SVT mäktar av. Det är ok för det mesta faktiskt, men sex-grejerna kan jag inte riktigt köpa då de i princip bara är ett enda stort dubbelmoraliserande.

TV3s ägare MTG kör porr i TV1000 (numera i trippla kanaler) ibland 4 timmar i rad, det är ju förstås abonnenmang så väljer man att abonnera på dem så har man också indirekt valt att porr är ok. Nog om det.

I TV3:s text-tv görs det dock reklam för porr dygnet runt, hur upphetsande är text-tv tänker ni? inte särskilt förstås, men skriven text kan vara nog så olämplig OM man nu ska hålla på med moraliserande.

Nedan ser ni två exempel på sidor som just nu ligger på TV3-text tv sidorna 444 och framåt. Samma "horor" som Insider då och då gör reportage om "fingerpullar" här varandra... sidorna länkas inte från första sidan förrän sent på kvällen. Men Erotiska videos och "PrivateCalls" ligger på sidan 100 hela dagen.




 
Det kan liksom inte bli mer dubbelmoral av det hela... Straffad, rå avsugning, gynekologfantasi osv. osv.

Jag skulle önska att Robert Aschberg någon gång granskade den hand som föder honom  eller åtminstone att han ställde frågan om detta är ok? Vad jag förstått så har han inget emot porr, men detta känns väldigt skevt. Själv har jag använt text-tv sen jag var en liten parvel, dessa ockersidor lurar säkert några kåta tonåringar på de få bucks de har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0