Installationen har nästan slutförts. Datorn måste startas om innan uppdateringarna börjar gälla. Vill du starta om datorn nu.

Det är klart att det är öppet mål att gnälla på Windows. Men jag kunde inte googla mig till att någon annan skulle ha något problem med detta idiotiska påfund, så jag var tvungen att gnälla.



Klickar man på "Starta om senare." Inbillar man sig att det betyder just "senare" men senare för Windows XP är lika med: "Om ca 5 minuter." då den störande lilla rutan ploppar upp igen. likt en utpressande wannabeemafioso knackar skyltjäveln på dörren tills man blir så irriterad att man "startar om nu" sitter man som gnällkärringen bakom en kommunwebb kan man heller inte ändra på inställningen till automatiska uppdateringar och får dras med denna skit.

Edit: Lösningen på problemet är kommandot sc stop wuauserv skapa en körbar fil och lägg den på skrivbordet så är det enkelt att bli av med problemet. Tack till Marcus Nyberg som tydligen också hade bloggat om detta jävelskap till microsoftarkitektur.

Kommentarer
Postat av: frid

Det där har jag också irriterat mig på. Man är på jobbet, har loggat in på alla program som man använder, t ex mail och book-it. Sedan går man från datorn för att diskutera låneböcker med en elev. När man sedan ska låna ut boken till eleven har datorn startat om. Så måste man låta eleven vänta i fem minuter för att starta igång allt igen. Surt.

2008-11-21 @ 18:13:36
Postat av: frid

jag blir också irriterad på när man skrivet ett lång inlägg och trycker på "skicka kommentar" och allt bara nollställs. Surt!

2008-11-21 @ 18:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0