Jqs.exe JavaQuickStarterServices

Jqs.exe är en fil med ett högst felaktigt namn. Oklart vad den gör förutom att sabba Gnällkärringens dator å det grövsta. Har googlat runt på en del forum med folk som har problem med sin dator; att den hänger sig var och varannan sekund, att musen slutar röra sig och allting liksom går i halt.

Tydligen verkar det som om människorna på dessa forum hade också andra fel än just detta, varpå det var svårt att se att det var just denna film som ställde till det. Jag installerade Unhackme480 som faktiskt gnällde på att det var något fishy med denna autostartande tjänst.

Felet uppkom dessutom när jag använde mig av en javaapplication på webben, det tog några timmar innan jag lyckades förstå att det verkligen var denna lilla skitfil som var problemet. När jag inaktiverade den i autostarten upphörde helt plötsligt problemet. Surftet går återigen blixtsnabbt.

Filen ligger i C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

Ta bort skiten!

edit:
Verkar som om det har något märkligt samband med kablaget till DVD-brännaren också. Felet kom tillbaks efter ett tag. Efter att ha stängt av datorn, kopplat bort sata-kabeln och strömmen till brännaren och sedan starta om så är datorn nu ok. En brasklapp så här i vintertider dock, är det alla åtgärder som nu gjorts för att detta meckel ska försvinna?

Kommentarer
Postat av: Kjelle

Du kan inte ta bort allt

2010-01-04 @ 02:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0